Menu

Veelgestelde vragen

Puntenplein

Wat is DVN Puntenplein?

DVN Puntenplein is het online spaarprogramma van Diabetesvereniging Nederland.

U vindt hier een ruim assortiment aan boeken, huidverzorgingsproducten, pompaccessoires of opbergmogelijkheden voor uw insuline, SugarKids kampen en nog veel meer producten op het gebied van gezondheid en bewegen. Ook kunt u kiezen voor het vergoeden van uw insulinepompverzekering of korting op uw DVN-lidmaatschap. Of doneer uw punten aan onderzoek of activiteiten gerelateerd aan diabetes.

Hoe werkt DVN Puntenplein?

Bestelt u uw hulpmiddelen in DVN winkel, dan ontvangt u spaarpunten. U ontvangt deze als u insulineafhankelijk bent en een volledige kwartaalbestelling heeft geplaatst. DVN leden die klant zijn bij DVN winkel en jaarlijks voor 50 euro of meer bestellen ontvangen aan het eind van het kalenderjaar (extra) spaarpunten ter waarde van de helft van het lidmaatschap (mits er geen betalingsachterstand is van het lidmaatschap). 

U krijgt per kwartaal een mail met een unieke code waarmee u uw spaarpunten kunt opwaarderen en vervolgens kunt besteden op DVN Puntenplein. U heeft drie maanden de tijd om uw spaarpunten op te waarderen met deze code. Geactiveerde punten blijven vijf jaar geldig voor besteding op Puntenplein.

Voor wie is DVN Puntenplein?

DVN Puntenplein is er voor DVN-leden die klant zijn bij DVN winkel. Zij ontvangen spaarpunten om te besteden aan praktische en leuke cadeaus op het gebied van gezondheid en bewegen.

Ook lid worden van DVN? Klik hier.

Bestelt u uw hulpmiddelen nog niet bij DVN winkel? Stap hier over.

 

Account

Hoe kan ik inloggen?

U logt in met het e-mailadres en wachtwoord van uw Mijn Zorgpagina-account. Bent u uw inloggegevens kwijt of vergeten? Dan kunt u deze opvragen via de knop ‘Wachtwoord vergeten?’. Heeft u nog geen inloggegevens, maak dan een nieuw account aan via onderstaande instructie.

Hoe maak ik een nieuw account aan?

Links in het menu van Puntenplein klikt u op ‘Account’:

1) Kies hier voor ‘Registreren’ via Mijn Zorgpagina.

2) Vul hier uw naam en contactgegevens in. U kunt hiervoor dezelfde gegevens gebruiken als DVN winkel of Mijn Zorgpagina.

3) Bevestig uw registratie via ‘Registreer’.

4) U bent geregistreerd. Er is een bevestigingsmail naar u verstuurd.

 

​​Bestellen & Levering

Hoe plaats ik een bestelling?

Plaats uw artikelen in het winkelmandje, controleer uw bestelling, vul uw naam en adresgegevens in en verzilver uw punten om uw bestelling te voltooien. Bij onvoldoende punten kan worden bijbetaald via iDEAL.

U krijgt een bevestiging toegestuurd per mail. Wanneer u deze binnen enkele minuten niet heeft ontvangen, controleert u dan uw SPAM-box of de bevestiging daarin terecht is gekomen.

In uw account op DVN Puntenplein kunt de status zien van uw bestelling en uw bestelgeschiedenis. Wanneer uw bestelling is gelukt, dan krijgt het de status ‘Geplaatst’ in uw bestelgeschiedenis. Zodra het pakket is verzonden verandert de status in ‘Verzonden’.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Wanneer u uw bestelling in het winkelmandje heeft geplaatst, kun u deze nog wijzigen zolang u de betaling nog niet heeft voldaan. Na stap 3 ‘Afronden’ is de bestelling definitief en kan deze niet meer worden gewijzigd.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Zodra u uw bestelling heeft geplaatst, kunt u deze niet meer annuleren. Bent u na ontvangst niet tevreden over de geleverde bestelling, dan kunt u binnen 14 dagen gebruikmaken van uw herroepingsrecht. Zie hiervoor ‘Retourneren’.

Wat zijn de levertijden?

Uw bestelling wordt in principe binnen 5 werkdagen verstuurd. U kunt de status van uw bestelling inzien via uw account. Zodra het pakket ons magazijn verlaat en in het sorteercentrum van de post is binnengekomen, ontvangt u per mail een Track & Trace-code. Hiermee kunt u uw pakket volgen tot aan huis.

 

Retourneren

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Bent u na ontvangst niet tevreden over de geleverde bestelling, dan kunt u binnen 14 dagen gebruikmaken van uw herroepingsrecht.

1) Meld onze klantenservice dat u een product wilt terugsturen.

2) U ontvangt per mail of telefonisch een bevestiging met daarin instructies voor de retourzending.

3) Stuur het product terug.

Onderstaand vindt u de voorwaarden die gelden bij het retourneren van uw product.

Welke voorwaarden gelden bij retourneren?

  • Na ontvangst kunt u binnen 14 dagen gebruikmaken van uw herroepingsrecht.
  • Het product dient ongebruikt en onbeschadigd te worden geretourneerd. Indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking.
  • Verzorgingsproducten en voeding mogen uit hygiënisch oogpunt alleen worden geretourneerd in gesloten verpakking.
  • Retourzendingen zijn voor risico van de koper. DVN Puntenplein is niet aansprakelijk wanneer een product zoekraakt of beschadigd raakt tijdens het retourproces.
  • Wettelijk gezien komen de retour verzendkosten voor uw rekening. Heeft u een defect of verkeerd geleverd product ontvangen, dan neemt DVN Puntenplein de retour verzendkosten uiteraard op zich. In principe gelden hier de standaard posttarieven.

Wanneer krijg ik het aankoopbedrag gecrediteerd?

Het aankoopbedrag, inclusief verzendkosten (tenzij niet de gehele bestelling is geretourneerd), wordt binnen 14 dagen nadat u het product voor retourzending hebt aangemeld aan u teruggestort. DVN Puntenplein gebruikt voor de terugbetaling hetzelfde betaalmiddel als u bij het plaatsen van de bestelling hebt gebruikt, tenzij anders met u overeengekomen. 

 

Betalen

Welke betaalmethoden zijn er?

Als klant van DVN winkel ontvangt u spaarpunten, welke u kunt verzilveren op DVN Puntenplein. Daarnaast ontvangt u als lid van DVN standaard ledenkorting op het assortiment.

U kunt uw bestelling uit uw spaarpunten betalen. Wanneer u niet voldoende spaarpunten heeft, kunt u bijbetalen per iDEAL.

 

Garantie

Wat kan ik doen met een defect product?

Neemt u contact op met de klantenservice. Wat is de schade? Hoe is deze ontstaan? Na welke periode? Onze klantenservice zoekt in overleg met u een passende oplossing.

Zit er een garantie op mijn bestelling?

DVN Puntenplein biedt wettelijke garantie op alle producten. Dit houdt in dat bij ontvangst, het product in goede staat verkeert en naar behoren functioneert.

Wanneer dit niet het geval is, neemt u dan contact op met onze klantenservice. Er wordt een passende oplossing gezocht in de vorm van vervanging, reparatie of creditering.

Daarnaast zijn er verschillende producten waarop een fabrieksgarantie zit. De garantieduur is afhankelijk van de fabrikant.

 

Vragen & Klachten

Heeft u andere vragen of klachten? Neemt u dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier of via het telefoonnummer: 033 – 463 05 66