Veelgestelde vragen

Puntenplein

Wat is DVN Puntenplein?
DVN Puntenplein is het online spaarprogramma van Diabetesvereniging Nederland.

Je vindt hier een ruim assortiment aan boeken, huidverzorgingsproducten, pompaccessoires of opbergmogelijkheden voor je insuline, SugarKids kampen en nog veel meer producten op het gebied van gezondheid en bewegen. Ook kun je kiezen voor het vergoeden van je insulinepompverzekering of korting op je DVN-lidmaatschap. Of doneer je punten aan onderzoek of activiteiten gerelateerd aan diabetes.

Hoe werkt DVN Puntenplein?
Bestel je je hulpmiddelen in DVN winkel, dan ontvang je spaarpunten. Je ontvangt deze als je insulineafhankelijk bent en een volledige kwartaalbestelling hebt geplaatst. DVN leden die klant zijn bij DVN winkel en jaarlijks voor 50 euro of meer bestellen, ontvangen aan het eind van het kalenderjaar (extra) spaarpunten ter waarde van de helft van het lidmaatschap (mits er geen betalingsachterstand is van het lidmaatschap). 

Je krijgt per kwartaal een mail met een unieke code waarmee je je spaarpunten kunt opwaarderen en vervolgens kunt besteden op DVN Puntenplein. Je hebt drie maanden de tijd om je spaarpunten op te waarderen met deze code. Geactiveerde punten blijven vijf jaar geldig voor besteding op Puntenplein.

Voor wie is DVN Puntenplein?
DVN Puntenplein is er voor DVN-leden die klant zijn bij DVN winkel. Zij ontvangen spaarpunten om te besteden aan praktische en leuke cadeaus op het gebied van gezondheid en bewegen.

Ook lid worden van DVN? Klik hier.

Bestel je je hulpmiddelen nog niet bij DVN winkel? Stap hier over.

Account

Hoe kan ik inloggen?
Je logt in met het e-mailadres en wachtwoord die je hier kunt aanmaken. Ben je je inloggegevens kwijt of vergeten? Dan kun je deze opvragen via de knop ‘Wachtwoord vergeten?’. Heb je nog geen inloggegevens, maak dan een nieuw account aan via onderstaande instructie.

Hoe maak ik een nieuw account aan?
Klik op de knop 'Registreren' naast 'Inloggen' en volg de stappen om een nieuw account aan te maken. 

​​Bestellen & Levering

Hoe plaats ik een bestelling?
Plaats de artikelen in het winkelmandje, controleer de bestelling, vul je naam en adresgegevens in en gebruik je spaarpunten om de bestelling te voltooien. Bij onvoldoende punten kan worden bijbetaald via iDEAL.

Je krijgt een bevestiging toegestuurd per mail. Wanneer je deze binnen enkele minuten niet hebt ontvangen, controleer dan je SPAM-box of de bevestiging daarin terecht is gekomen.

In het account op DVN Puntenplein kun je de status zien van de bestelling en de bestelgeschiedenis. Wanneer de bestelling is gelukt, dan krijgt het de status ‘Geplaatst’ in uw bestelgeschiedenis. Zodra het pakket is verzonden verandert de status in ‘Verzonden’.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Wanneer je de bestelling in het winkelmandje hebt geplaatst, kun je deze nog wijzigen zolang de betaling nog niet is voldaan. Na ‘Afronden’ is de bestelling definitief en kan deze niet meer worden gewijzigd.

Kan ik mijn bestelling annuleren?
Zodra je de bestelling hebt geplaatst, kun je deze niet meer annuleren. Ben je na ontvangst niet tevreden over de geleverde bestelling, dan kun je binnen 14 dagen gebruikmaken van het herroepingsrecht. Zie hiervoor ‘Retourneren’.

Wat zijn de levertijden?
De bestelling wordt in principe binnen 5 werkdagen verstuurd. Je kunt de status van de bestelling inzien via jouw account. Zodra het pakket ons magazijn verlaat en in het sorteercentrum van de post is binnengekomen, ontvang je per mail een Track & Trace-code. Hiermee kun je je pakket volgen tot aan huis.

Retourneren

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Ben je na ontvangst niet tevreden over de geleverde bestelling, dan kun je binnen 14 dagen gebruikmaken van uhet herroepingsrecht.

1) Meld onze klantenservice dat je een product wilt terugsturen.

2) Je ontvangt per mail of telefonisch een bevestiging met daarin instructies voor de retourzending.

3) Stuur het product terug.

Onderstaand vind je de voorwaarden die gelden bij het retourneren van het product.

Welke voorwaarden gelden bij retourneren?

  • Na ontvangst binnen 14 dagen gebruikmaken van het herroepingsrecht.
  • Het product dient ongebruikt en onbeschadigd te worden geretourneerd. Indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking.
  • Verzorgingsproducten en voeding mogen uit hygiënisch oogpunt alleen worden geretourneerd in gesloten verpakking.
  • Retourzendingen zijn voor risico van de koper. DVN Puntenplein is niet aansprakelijk wanneer een product zoekraakt of beschadigd raakt tijdens het retourproces.
  • Wettelijk gezien komen de retour verzendkosten voor jouw rekening. Heb je een defect of verkeerd geleverd product ontvangen, dan neemt DVN Puntenplein de retour verzendkosten uiteraard op zich. In principe gelden hier de standaard posttarieven.

Wanneer krijg ik het aankoopbedrag gecrediteerd?
Het aankoopbedrag, inclusief verzendkosten (tenzij niet de gehele bestelling is geretourneerd), wordt binnen 14 dagen nadat het product voor retourzending is aangemeld aan je teruggestort. DVN Puntenplein gebruikt voor de terugbetaling hetzelfde betaalmiddel als bij het plaatsen van de bestelling is gebruikt, tenzij anders wordt overeengekomen. 

Betalen

Welke betaalmethoden zijn er?
Als klant van DVN winkel ontvang je spaarpunten, welke je kunt verzilveren op DVN Puntenplein. Daarnaast ontvang je als lid van DVN standaard ledenkorting op het assortiment. Je kunt je bestelling uit spaarpunten betalen. Wanneer het puntenaantal niet toereikend is, kan er worden bijbetaald met iDEAL.

Garantie

Wat kan ik doen met een defect product?
Gelieve contact op te nemen met de klantenservice. Wat is de schade? Hoe is deze ontstaan? Na welke periode? Onze klantenservice zoekt in overleg met jou een passende oplossing.

Zit er een garantie op mijn bestelling?
DVN Puntenplein biedt wettelijke garantie op alle producten. Dit houdt in dat bij ontvangst, het product in goede staat verkeert en naar behoren functioneert. Wanneer dit niet het geval is, neem dan contact op met onze klantenservice. Er wordt een passende oplossing gezocht in de vorm van vervanging, reparatie of creditering.

Daarnaast zijn er verschillende producten waarop een fabrieksgarantie zit. De garantieduur is afhankelijk van de fabrikant.

Vragen & Klachten

Heb je andere vragen of klachten? Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier of via het telefoonnummer: 033 – 463 05 66.

Inloggen

Wachtwoord vergeten?

Nog geen account?

Ben je DVN Winkel- klant of lid van Diabetesvereniging Nederland en wil je je spaarpunten besteden op DVN Puntenplein? Maak dan een account aan. Hierna kun je je spaarpunten opwaarderen en daarna starten met winkelen.

Registeren